Dieta 50:50 – 6% masy ciała mniej w 8 tygodni?!

Każdy wie, jak trudno jest wytrwać przy diecie, która trwa kilka, a nawet kilkanaście tygodni. Nie łatwo, jest przestrzegać wszystkich zasad i z każdym kolejnym dniem łamiemy kolejne zalecenie, przez co dieta traci na wartości i my się zniechęcamy. Jednak przy innowacyjnej diecie 50:50 nie będzie to miało miejsca. Sprawdźmy zatem czym różni się ta dieta od innych.

Spis treści

Badania nad dietą 50:50

Nad dietą 50:50 wykonano badania, a wyniki zaskakują. Okazuje się, że jest to dieta nie tylko odchudzająca, ale może również poprawić stan naszego zdrowia i uchronić przed chorobami serca. Wyniki wykazują, że dieta ta zmniejsza poziom cholesterolu we krwi i zmniejsza masę ciała nawet o sześć procent w ciągu 8 tygodni jej stosowania. A co zaskakujące, zmniejsza ona ryzyko zachorowania na choroby serca. Jeśli więc nie odchudzanie było naszym celem, to poprawia kondycji i zdrowia przyda się każdemu z nas. Jest to dieta, którą mogą stosować nie tylko osoby z otyłością, ale również te, które mają podwyższony poziom cholesterolu we krwi. Nie jest to dieta wymagająca, więc bez problemu każdy się do niej dostosuje i wytrwa przy jej zasadach aż do uzyskania upragnionego celu. A przecież na tym najbardziej nam wszystkim zależy, kiedy przechodzimy na dietę.

Zasada drugiego dnia

Przy diecie 50:50 nie musimy przestrzegać rygorystycznych zasad i nie pojawia się tutaj głodówka. Ważne jest jednak, by pierwszego dnia diety ograniczyć ilość spożywanych kalorii do 25 procent z całego zapotrzebowania na dobę. I takiej zasady musimy przestrzegać co drugi dzień. A w pozostałe dni konieczne jest ograniczenie dziennej dawki spożywanego tłuszczu do 30 procent. Co oznacza, że w naszej diecie mogą znaleźć się tylko produkty, które mają niską zawartość tłuszczu. Nie zaleca się jedzeni tłustych mięs, ponieważ spożywając je znacząco przekroczymy zalecaną dawkę tłuszczu. Takie założenie diety pozwoli nam na dowolność w dobieraniu produktów, które znajdą się w naszym jadłospisie. Nie ma mowy o głodówce, więc nie zaburzamy pracy całego organizmu, więc przy tej diecie, po jej zakończeniu nie pojawi się efekt jo-jo.

Jakie produkty spożywać przy diecie 50:50

Mimo tego, że twórcy diety 50:50 nie narzucają nam restrykcyjnej diety ze ściśle określonym jadłospisem, to jednak oczywiste się wydaje, że to jak będziemy się odżywiać podczas diety, wpłynie na jej końcowy efekt. Dlatego, jak przy każdej diecie należy ograniczyć spożywanie wysoko tłuszczowych, wysoko przetworzonych produktów, by zmniejszyć ilość tłuszczy, węglowodanów i cukrów w diecie. A zamiast nich wprowadzić produkty pełnoziarniste z dużą zawartością błonnika i możemy to zrobić, nawet jeśli dieta nie jest redukcyjna.

Konieczne jest wybranie produktów pełnowartościowych, które dostarczą nam wszystkie niezbędne składniki odżywcze takie jak witaminy i minerały. Nawet przy tak dogodniej diecie, jak 50:50, ważne, jest, to jak się odżywiamy. Jeśli zaniedbany dietę i będziemy jeść produkty z wysoką zawartością tłuszczu, węglowodanów i cukrów, to nie możemy spodziewać się zadziwiających efektów końcowych. Może się również zdarzyć, że zamiast nam pomóc, to taka dieta jedynie zaszkodzi i pogorszy stan zdrowia, ponieważ niezróżnicowana dieta nie jest w stanie dostarczyć nam wszystkich niezbędnych dla zdrowia witamin i minerałów, przez co pojawi się u nas niedobór wielu składników odżywczych, czego konsekwencją będzie pogorszenie stanu zdrowia.

Efekty diety 50:50

Według badań dieta 50:50 daje zadowalające efekty. Nie jest to dieta, która da nam 8 kilogramów tygodniowo mniej, jednak po długim jej stosowaniu z pewnością będziemy osiągać lepsze efekty. To o czym warto pamiętać to, to że dieta ta nie wymaga od nas wyrzeczeń. Jeden dzień ograniczenia jedzenia jest dużo łatwiejszy, kiedy pojawia się perspektywa następnego dnia, kiedy możemy najeść się do syta. Ważne, jest jednak, by ograniczyć spożywanie tłuszczy w dzień diety, kiedy możemy jeść to co chcemy i ile chcemy. Bilans po tygodniu musi być wyrównany, ponieważ tylko wtedy dieta 50:50 da zadowalające efekty. Jeśli po tygodniu stosowania tej diety bilans końcowy będzie wykazywał dużą zawartość tłuszczu w jadłospisie, to znak, że źle dobraliśmy produkty.

Dieta inna niż wszystkie

Tak może nam się wydawać teraz. Kiedy wyniki badań wykazują, że jest to naprawdę skuteczna dieta cud. Jednak, by potwierdzić jej cudowne działanie konieczne, jest przeprowadzenie kolejnych badań. Mimo tego, że dieta ta jest bezpieczna i zdrowa, to przed jej zastosowaniem należy zgłosić się do lekarza, zwłaszcza kiedy mamy chorobę przewlekłą, lub karmimy piersią. Nie zaleca się wykorzystywania tej diety kobietą w ciąży. Wszyscy pozostali mogą rozpocząć dietę 50:50 bez obaw.