Dieta tybetańska – odchudzanie bez wysiłku?

| Opublikowano: | verified Oparte na dowodach

10kg.pl korzysta tylko ze źródeł wysokiej jakości, w tym z recenzowanych badań, na poparcie faktów zawartych w naszych artykułach. Możesz mieć pewność, że nasze treści są dokładne, rzetelne i godne zaufania.

dieta tybetańska

Są diety, które nie wymagają wysiłku, ale są skuteczne. Diety, które mają pomóc nam nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale również poprawić pracę naszego organizmu. Takie diety są jednymi z najlepszych. I jeśli będziemy stosować się do ich wszystkich zasad, a dieta będzie regularna i długotrwała, to może przynieść naprawdę zaskakujące efekty. I taka jest właśnie dieta tybetańska. Jest dietą, która nie wymaga od nas poświęceń i wyrzeczeń. Jest również bezpieczna i nie ma pawie żadnych przeciwwskazań do jej stosowania. Sprawdź więc, na czym polega dieta tybetańska. Jak z niej korzystać, by cieszyć się jak najlepszymi efektami?

Czym jest dieta tybetańska i jakie ma zasady

Dieta tybetańska polega na przygotowywaniu i jedzeniu specjalnej potrawy. Podczas tej diety nie musimy rezygnować z jedzenia naszych ulubionych potraw, jednak należy ograniczyć spożywanie tłustych i niezdrowych dań, by zwiększyć działanie diety. Podczas jej stosowania należy pamiętać również o ćwiczeniach. Niemal przy wszystkich dietach zaleca się prowadzenie aktywnego i zdrowego trybu życia. Dzięki temu ma ona szansę na lepsze działanie. A efekty są widoczne po szybszym czasie. Dlatego podczas diety tybetańskiej należy pamiętać o zdrowym odżywaniu, chociaż twórcy diety nie wymagają tego od nas. Zaleca się również ćwiczenie kilka razy w tygodniu, co poprawi kondycję naszego ciała.

Jak wygląda dieta tybetańska

Podczas diety tybetańskiej, każdego ranka musimy wstawać przed godziną siódmą. Jest to konieczne, ponieważ to w tym czasie najlepiej i najszybciej działa nasz układ trawienny. W tym czasie jest również najbardziej oczyszczony. Procesy, które zachodzą w naszym organizmie podczas snu, sprawiają, że rano jesteśmy przygotowani do kolejnego dnia. Tak więc przed godziną siódmą rano należy zjeść specjalnie przygotowane śniadanie, które tworzymy każdego dnia. Ta dieta trwa przez tak długi czas, aż nie skończy się nasze śniadanie, które przygotowujemy na początku diety. Ten czas powinien pomóc nam unormować naszą wagę, tak by odpowiadała ona naszemu wzrostowi. Jednak to nie wszystko. W ciągu tego czasu nasz organizm oczyszcza się i poprawia swoją pracę. Dieta ta ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie, ponieważ oczyszcza jelita, nerki oraz poprawia pracę żołądka.

Jak przygotować się do diety tybetańskiej

Do stosowania tej diety potrzebny będzie nam ryż. Należy jednak pamiętać, że nie może to być ryż długo ziarnisty. Musi mieć ziarna małe i zaokrąglone. Taki ryż jest najlepszy dla naszego zdrowia. Takiego rodzaju ryż możemy znaleźć w sklepach spożywczych, jednak nie we wszystkich. Dlatego łatwiej jest zamówić go w sklepie internetowym lub kupić w sklepie ze zdrową żywnością. W dzień przed rozpoczęciem diety należy zalać ryż wodą, by obmyć go. Potrzebujemy tyle łyżek ryżu ile mamy lat. Po przelaniu ryżu wodą należy wsypać go do słoika i zalać wodą. Potem wstawić do lodówki. Każdego ranka należy wylać wodę, wziąć jedną czubatą łyżkę i ugotować ją w garnku. Przygotowany ryż ma być naszym śniadaniem. Pozostałą część ryżu zalewamy wodą. Czynność tą powtarzamy każdego ranka, aż słoik będzie pusty.

Efekty diety tybetańskiej

Najlepszym i najważniejszym efektem jest oczyszczenie naszego organizmu. Podczas tej diety w kale możemy zauważyć ryż w różnych kolorach, od czarnego po pomarańczowy. To są właśnie toksyny, które zostają wydalone z naszego organizmu.

Author: Dagmara Nowak

Nazywam się Dagmara Nowak i ukończyłam dietetykę na Uniwersytecie Gdańskim w 2009 roku. Dietetyką zainteresowałam się około 15 roku życia, ponieważ cierpiałam na sporą nadwagę. Zaczynałam od stosowania najdziwniejszych diet (głodówek), które tylko wyniszczały mój organizm. W końcu zaczęłam pozyskiwać wiedzę z zakresu dietetyki i uznałam, że tylko deficyt kaloryczny jest w stanie odmienić moje ciało i - udało się. Ponadto ukończyłam wiele kursów, zbierając ogromne ilości certyfikatów. Pomagałam już rodzinie i znajomym uporać się z dodatkowymi kilogramami, a teraz postanowiłam dzielić się swoją wiedzą z Internautami - stąd pomysł na tego bloga. W wolnych chwilach uwielbiam aktywnie spędzać czas, między innymi na kortach tenisowych czy na rowerze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *