Schudnąć do wakacji, czyli wytrwać w postanowieniu noworocznym

Właśnie zaczął się nowy rok, a z nim liczne postanowienia noworoczne. Niektórzy planują rzucić palenie lub alkohol. Inni mają w planach więcej się uczyć i nie zaniedbywać codziennych obowiąków. Jest też grupa osób takich jak my, która chce tylko schudnąć, by dobrze wyglądać w wakacje.

Wybierasz się w wakacje nad polskie morze albo mazury? A może już bukujesz nocleg niedaleko przepięknej plaży w jednym z miast na morzu śródziemnomorskim? Nieważne gdzie się wybierasz. Ważne, by dobrze wyglądać w wakacje. Wytrwaj w postanowieniu noworocznym i zrzuć zbędne kilogramy. Niektórzy zadają sobie pytanie jak schudnąć 10 kg? Na początku warto zacząć od małych kroków, bo rzucanie się na głęboką wodę zazwyczaj kończy się niepowodzeniem.

Tkanka tłuszczowa w organizmie nie jest niczym złym, ponieważ jego naturalny element. Problem zaczyna się dopiero gdy stwierdzamy jej nadmiar. Ignorowanie problemu może prowadzić nie tylko do nadwagi, ale także wielu chorób. Warto się wziąć za siebie – szczególnie po nowym roku, gdy motywacja jest o wiele większa.

Spis treści

Kompleksowe odchudzanie to droga do sukcesu

Zrzucenie zbędnych kilogramów bez efektu jo-jo nie powinno opierać się wyłącznie na jednej metodzie odchudzanie (np. diecie). Nie oznacza to, że nie jest to możliwe. Stosując tylko dietę lub tylko ćwicząc, można schudnąć, ale efekt nie będzie tak dobry, jak w przypadku połączenia tych dwóch czynności. Jeżeli Twoim planem schudnięcie do wakacji, to polecamy jak najbardziej połączyć plan treningowy z dietą.

Przejdź na dietę – jedz nawet 5 posiłków dziennie

Dietetycy zalecają, by na diecie każdego dnia jeść od 3 do 5 posiłków dziennie. Najlepiej jest jeść 5 co 3-4 godziny. Takim zachowaniem zmniejszasz porcję w każdym posiłku, chodzisz najedzona przez cały dzień, a przy tym organizm nie odkłada tkanki tłuszczowej.

Bardzo istotne jest, by nie podjadać między posiłkami. Ten element zabija każde podejście do odchudzania. Jedno ciasto czy nawet dodatkowa szklanka ulubionego soku to większy bilans kaloryczny. Takim zachowaniem tylko zatrzymujesz utratę kilogramów.jak schudnąć do wakacji?

Koniecznie musisz zrezygnować ze słodyczy, słodkich napojów i smażonej żywności. Ze słodkościami trzeba się jakoś pogodzić, ale smażenie można łatwo zamienić na pieczenie w piekarniku w specjalnej folii, lub gotowanie na parze. Nadal będzie smacznie, ale przede wszystkim zdrowo. Nie zapominaj, że na diecie bardzo ważne jest nawadnianie organizmu. Każdego dnia staraj się wypijać nawet 2 l wody.

Możesz pokusić się o stosowanie błonnika witalnego. Jest to naturalny suplement diety, który rozrobiony z wodą pęcznieje w przewodzie pokarmowym. Powoduje uczucie sytości, dzięki czemu nie będziesz podjadać, a dodatkowo oczyszcza organizm.

Zacznij ćwiczyć

Problem nadwagi jest spowodowany zalegającą tkanką tłuszczową, którą zbieramy powoli przez lata. Dlatego w odchudzaniu ćwiczenia są bardzo ważne – stosując samą dietę, nie stracisz balastu w tak widoczny sposób. Warto więc postawić na ćwiczenia, które mają wpływ na redukcję tłuszczu. Latem na pewno zależy nam najbardziej na pięknym brzuchu i pośladkach, dlatego warto wybrać ćwiczenia na te partie.infografika 10kg.pl

Jak schudnąć z brzucha?

Zdecydowanie dla większości osób największym problemem jest brzuch. To na nim najbardziej zależy nam w wakacje. Tutaj pomocne będą ćwiczenia aerobikowe, ale największą skuteczność dają:

  • Brzuszki
  • Zakroki skrzyżne
  • Wykroki w podporze
  • Siady narciarskie
  • Pompki z przyciąganiem hantli
  • Jak zredukować tłuszcz na udach?

Najlepszymi formami aktywności fizycznej, które odchudzają uda, są:

  • Bieganie
  • Jazda na rowerze
  • Jazda na rolkach
  • Pływanie
  • Skakanie na skakance
  • Taniec
  • Przysiady z obciążeniem

Motywuj się jeszcze bardziej

Potrzebujesz bodźców, które będą napędzać Cię do działania. Sama motywacja po nowym roku szybko opada. Najlepszym sposobem na to jest oglądanie niesamowitych przemian, jakie przeszły dziewczyny podobne do Ciebie. Mnóstwo takich zdjęć znajduje się na Instagramie. Możesz również myśleć o już zabukowanych biletach na wakacje – „szkoda, gdybym źle tam wyglądała!”.

Jak często ćwiczyć?

Według WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) najlepiej jest ćwiczyć 3 razy w tygodniu. Każdy trening powinien trwać około pół godziny. Ta zasada dotyczy jednak osób w pełni zdrowych, których celem jest utrzymanie zdrowia. Dla osób z nadwagą i otyłością WHO zaleca ćwiczyć częściej, ale nie zapominając o odpoczynku – to czas na regenerację mięśni. Wystarczy 1 dzień odpoczynku w tygodniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *